چیدمانی ساده برای راحتی در اتاق کار

شاید پیش خودتان بگویید خب محل کار، محل کار است و منزل، جای استراحت. اصلاً چرا باید در محل کار مثل منزل راحت بود و این حرف‌ها دیگر چیست. اما خب مستحضرید که ما خودمان در مدآنلاین آخر مدیم و شک نکنید پیشنهادی به شما نمی‌دهیم که به تریج قبای محل کارتان بر بخورد و مطمئن باشید که هر پیشنهادی هم بدهیم، دکوراسیون شیک و لوکس محل کار را فدای راحتی نخواهیم کرد. به ما اطمینان کنید.

همه ما بهخوبی می‌دانیم که آرامش‌داشتن در اتاق کار باعث بهبود عملکرد افراد می‌شود، اما آیا تا به حال فکر کرده‌اید که این آرامش به چه شکلی در اتاق نمود پیدا می‌کند؟ خب باید بگوییم عوامل زیادی در این مساله دخیل هستند، چیدمان درست مبلمان‌ها، طراحی دکوراسیون داخلی مناسب، استفاده از رنگ‌های مناسب اتاق کار، اما مهم‌ترین مساله این است که شما دسترسی راحتی به تمام وسایل و لوازم اداری خود داشته باشید، به نوعی طبقه بندی و نظم دهی در اتاق کار بسیار مهم است، این کار هم باعث صرفه جویی در وقت‌تان می‌شود هم آرامش لازم را برای‌تان پدید می‌آورد.

کشوهای زیاد داشته باشید

میزهایی را انتخاب کنید که تعداد کشوهای بیشتری را در خود جا داده‌اند، اما خودشان جای کمی را اشغال می‌کنند، هر کشو را به یک وسیله اختصاص دهید با این کار پیدا کردن هر چیزی برای‌تان راحت‌تر می‌شود، روی دیوار هم یک تقویم دیواری، چند قاب عکس و تخته‌ای برای یادآوری کارهای روزانه‌تان قرار دهید. یادتان باشد میزها جزو مهم‌ترین لوازم و اثاثیه اداری هستند. طراحی دکوراسیون داخلی

شلف‌های روی دیوار برای نظمبخشیدن به اتاق کار

اگر نمی‌توانید کشوهای خود را در نزدیکی میز کارتان قرار دهید، پس از دیوارهایی که میزتان را به آن تکیه داده‌اید استفاده کنید، روی شلف‌ها را چند جعبه بگذارید و وسایل‌تان را به صورت دسته بندی شده درون آنها قرار دهید، از بقیه فضای شلف‌ها هم می‌توانید به عنوان کتابخانه استفاده کنید، شلف، عنصری کاربردی برای داشتن خانه‌ای زیبا است.

میزهایی مناسب با نوع فعالیت‌تان در اتاق کار

همه خوب می‌دانیم که طراحی اتاق کار باید نمایشگر نوع کار و فعالیت شما باشد، اگر برای کارتان نیاز به فضای زیادی دارید، مثلا مثل مهندسان معمار با نقشه و کاغذ و برگه‌های رنگ و یک کامپیوتر با لوازم جانبی‌اش نیاز دارید، داشتن یک میز دو تکه در دکوراسیون داخلی اتاق‌تان می‌تواند به شما کمک کند، تا کارتان را با سرعت بیشتری انجام دهید و حین انجام کار آرامش داشته باشید. اول نیازهای‌تان را بشناسید سپس لوازم اداری‌تان را سفارش دهید.

از انواع مواد برای وسایل اداری‌ بهره بگیرید

ترکیب مواد و مواد و مصالح مختلف هم می‌تواند در اتاق کار به آن جذابیت ببخشد و طراحی داخلی آن را چهره‌ای نو ببخشد، استفاده از انواع مختلف چوب‌ها در طراحی میزها و صندلی‌های اداری و دیگر اجزای اتاق کار می‌تواند آن را شاخص‌تر و زیباتر جلوه دهد.

قفسه‌هایی که اتاق کار شما را مرتب می‌کنند

بدون شک قفسه‌ها عضوهایی جدا نشدنی از اتاق کار هستند و می‌توان آنها از ملزومات این فضا دانست. وقتی عجله دارید هر چیزی را بدون توجه به اینکه متعلق به کجاست در جایی رها می‌کنید. این کار به مرور باعث درهم‌ ریختگی و شلوغی اتاق کار و به‌ ویژه میز تحریر می‌شود و دیگر به‌سادگی نمی‌توانید وسایل‌تان را پیدا کنید. به‌جای این کار از دلاورها، فایل‌های کشویی، و نظم دهنده‌های پلاستیکی استفاده کنید تا هر چیز سر جای خود قرار بگیرد. با این کار هر چیزی را در هر زمانی که خواستید می‌توانید به‌راحتی پیدا کنید. و به دکوراسیون داخلی اتاق کارتان نظم می بخشید.

صندلی‌ها را چه کنیم؟

چه از اتاق کارتان در تمام روز استفاده می‌کنید و چه فقط آخر هفته‌ها به سراغ آن می‌روید، سعی کنید راحتی آن را مد نظر داشته باشید، درست مانند طراحی دکوراسیون داخلی خانه. همان قدر که میزها در طراحی اتاق کارها مهم هستند، صندلی‌ها از آنها مهم‌ترند، یک صندلی خوب باعث می‌شود تا در طی مدتی که کار می‌کنید خسته نشوید و همواره کارتان را با لذت و شادابی انجام دهید. استفاده از یک صندلی آرگونومیک لذت انجام کارهای‌تان را دو چندان می‌کند.
به طور کلی سعی کنید تا از هر ترفند دکوراسیونی استفاده کنید تا اتاق کارتان منظم‌تر به چشم بیاید، منظم بودن اتاق کار به وسیله همان لوازم و وسایل اداری در اتاق کار پدید می‌آید. پس باید انتخاب درستی برای ست‌های اداری و مبلمان‌های‌تان داشته باشید. یادتان باشد این مبلمان‌ها هستند که فضای یک اتاق کار را زنده می‌کنند.
www.dabi.ir/nt