از کجا مبلمان اداری بخریم؟
از آنجا که ما مطمئن هستيم تهران تمام دنيا نيست و کمي هم علم پيشرفت کرده، بنابراين از حسنآباد به سادگي گذر ميکنيم و بر اينترنت نظر ميکنيم. وب سايتهايي که بيواسطه محصولات را در کنار مزايايي چون حمل رايگان در اختيار شما ميگذارند و از طرفي علاوه بر نظارتهاي صنفي معمول که بر همه فروشگاهها و توليديها انجام ميشود، آنها مشمول نظارتهايي بيشتري از قبيل وزارت صنعت و معدن و تجارت و مرکز توسعه تجارت الکترونيکي نيز ميشوند، حقوق شما را مکتوب ضمانت ميکنند و تازه پليس فتا هم که حواسش به همه چيز هست. بنابراين پيشنهاد ميکنيم خريد آنلاين انجام دهيد. دکوراسيون داخلي
برخي فروشگاههاي آنلاين، مجموعهاي واقعي هستند که علاوه بر داشتن وبسايت، نمايشگاه و فروشگاهي واقعي دارند که ميتوانيد به آن مراجعه کنيد و کالاهايشان را از نزديک ببينيد. در عين حال براي افرادي که بصورت آنلاين خريد کنند خدمات بيشتري از قبيل حمل رايگان و نصب ارائه ميکنند. فروشگاهي مانند مبلمان اداري پايتخت را در نظر بگيريد، ميتوانيد نماد اعتماد الکترونيکياش را بررسي کنيد، کالاها را با توضيحات و تصاويرش ببينيد، با فروشگاههاي ديگر مقايسه کنيد، حتي تلفني تا 12 شب از آنها مشورت بگيريد و در پايان اگر چيزي را نپسنديد، بدون اينکه لازم باشد جواب سوال پس چي شد؟ را بدهيد، سايتشان را ببنديد و بيرون برويد.
چه بخريم؟
ميز و صندلي اصليترين اجزاء مبلمان اداري هستند و البته بسيار متنوع. مثلا اگر مانند فضاي اکثر ادارات ايران، استراحت را به کار ترجيح ميدهيد، صندليهايي هست که همه چيزش براي راحتي و استراحت طراحي شده و با آزاد کردن يک اهرم به حالت خوابيدن نزديک ميشود. از طرفي چون چرخهايشان بيصدا است ميتوانيد با آن به راحتي از زير کار فرار کنيد و رئيس هم صداي فرارتان را نشنود. ميزهايي نيز هست که براحتي ميتواند زيرميزي گرفتن را پوشش دهد و آب هم از آب تکان نخورد ! (البته نه ما و نه شما اهل چنين ميزهايي نيستيم).
اما اگر مجبوريد که در چنين بازاري بتوانيد ابتدا دخل و خرج کرده و سپس انشالله به سود برسيد، از ميز و صندلي مديريتي و کارمندي، کارشناسي و ميز کامپيوتر گرفته تا صندلي انتظار براي مراجعين، از نيازهاي شما خواهند بود که بايد بر مبناي تعداد کارکنان، ابعاد محيط و منزلت و اعتبار لازم براي کارتان، اقدام به تهيه آنها بکنيد.
يک شرکت بازاريابي را در نظر بگيريد که براي پيدا کردن روشهاي خلاقانه فروش، نياز دارد مدام با مديرانش جلسههاي مشورتي بر مبناي رويکرد يورش فکري (brainstorming) بگذارد، يک اتاق کنفرانس مجهز که ميز کنفرانس مخصوص داشته باشد از ملزومات جدي چنين سازماني خواهد بود. يا مثلا اگرچه در دفتر مدير يک مجموعه بزرگ، يک ميز مديريتي لوکس از واجبات است و نياز هست حداقل يکدست مبل نيمست اداري براي پذيرائي از مهمانان وجود داشته باشد، اما در يک دفترکارخانگي يک مبل تختخوابشو واقعا کارآمدتر خواهد بود.
با چه شرايطي بخريم؟
- در درجه اول مشاوره خوب، از شرايط لازم براي يک خريد درست است، (مشاوره بدهند)
- بتوانيد کالايي را که خريدهايد در صورت هر مغايرتي مسترد کنيد، (پس بگيرند)
- ضمانت خوب و طولانياي داشته باشد، (ضمانت سه ساله و کم شرط)
- بتوانيد با کسري از مبلغ خريد اوليه نوسازي کنيد، (تعميرات انجام بدهند)
- دردسر ارسال و نصب نداشته باشيد، (نصب و ارسال را بعهده بگيرند)
- مواد اوليه مرغوب و اصول ارگونوميک، (کمر درد نگيريد، خيس عرق نشويد)
- براي خريد عمده شما تخفيف قائل شوند، (دندانشان کاملا چهارگوش بوده و ابدا گرد نباشد)
www.dabi.ir/nt